Kurs języka i kultury polskiej w Krakowie 2019

W dniach 4-18 sierpnia 2019 odbywał sie kurs języka i kultury polskiej w Krakowie.
Kraków to miasto o tysiącletniej historii, dawna siedziba królów polskich i stolica kraju, a dzisiaj jedna z ważniejszych europejskich metropolii. Krakowskie Stare Miasto jest wyjątkową skarbnicą dzieł sztuki, pamiątek historycznych i zabytków, które reprezentują niemal wszystkie style architektoniczne – od średniowiecza po czasy współczesne.
Przy wsparciu organizatorów oraz nauczycieli, osoby polskiego pochodzenia z Mołdawii, Białorusi, Ukrainy, Rosji, Szwecji, Hiszpanii, Niemiec, Francji, Stanów i Czech miały możliwość lepiej poznać historię, kulturę, tradycje i zwyczaje Polski.
Kurs w Krakowie dał mi możliwość udoskonalić znajomość języka polskiego podczas lekcji, które odbywały się codziennie. Zajęcia prowadzone były w kilku grupach, na podstawie wyników testów rekrutacyjnych z jezyka polskiego.
Oprócz lekcji było przygotowano dla nas mnóstwo wycieczek do różnych zabytkowych miejsc w Krakowie i poza nim. Zwiedzaliśmy piękne kościoły, muzea: bazylikę Mariacką, Sukiennice, podziemia Rynku Głównego, Wzgórze Wawelskie, muzeum Collegioum Maius, fabrykę Schindlera, teatr Słowackiego. Pewnego dnia pojechaliśmy do kopalni soli w Wieliczce, która jest jedną z największych atrakcji turystycznych w Polsce. Zapoznaliśmy się z jej historią, spacerując na głębokości około 100 metrów. Byliśmy również w Zamku Królewskim na Wawelu, który był siedzibą książęcą i królewską oraz centrum politycznym państwa polskiego od XI do XVI wieku. Zwiedziliśmy Kościół Mariacki, który według mnie jest jednym z najpiękniejszych kościołów. Wspaniała atmosfera miasta i gościnni ludzie wywarli na mnie ogromne wrażenie.
Chodziliśmy kilka razy do kina, gdzie obejrzeliśmy takie wspaniałe filmy jak „Pavarotti” i „Zimna Wojna”.
Najbardziej zachwyciły mnie takie miejsca, jak dzielnica Kazimierz, zamek na Wawelu i Sukiennice.
Kazimierz przez długi czas był miejscem kultury żydowskiej i chrzesciańskiej i z tego powodu ma swoją wyjątkową architekturę. Obecnie to jest jedno z ważniejszych atrakcyjnych miejsc Krakowa, które warto zwiedzic.
Sukiennica – wizytówka miasta i najstarsze krakowskie centrum handlowe.
Wieczór pożegnalny był niezapomniany. Najpierw odbył uroczysty koncert, a potem wszyscy otrzymali certyfikaty o ukończeniu kursu i mogli porozmawiać w bardzo przyjaznej atmosferze. Kiedy nadszedł czas pożegnania, nikt nie mógł uwierzyc, że te dwa tygodnie już mineły. Te dni naprawdę połączyły nas i zostawiły niesamowite wspomnienia!
Chciałbym wyrazić wdzięczność Stowarzyszeniu „Wspólnota Polska”, panu dyrektorowi Kazimierzowi Dobrzańskiemu i wszystkim organizatorom za możliwość uczestnictwa w takim szkoleniu, za gościnność, troskę, profesjonalizm oraz wszystkie pozytywne emocje, które każdy z nas przywiózł do domu! Takie kursy pozwalają nie tylko zapoznać się z polską kulturą i tradycjami, ale i łączą wszystkich Polaków, mieszkających za granicą, i nawiązują nowe kontakty między nami.